lørdag den 19. oktober 2019

Hjertets poesi

Hilsen fra dr. Brok


Den forrige historie om mine eksperimenter med hjerter og bacon har inspireret dr. Brok - alias den pensionerede Skørping-læge Axel René Aubertin - til et par vers om hjerter i flødesovs.

Med Suzanne Bjerrehuus ord kan jeg kun sige: - Sådan har jeg aldrig fået den før...

Gennem årene har jeg fået mange dejlige reaktioner på mine skriverier her på bloggen, men det er nu første gang, at jeg får en kommentar på versefødder. Det er et minde for livet - og det skal fejres, så jeg deler den lige her:

Hjerter i flødesovs.
Det er det rene smovs.
Smager af himmerrig. Ja. Og med bacon i.
Mer kan jeg ikke sig’. Det kan vi alle li’
Sådan en lækker ret.
Spises nu ganske let.
Gerne med rødvin til.
Det er jo det vi vil.

Sådan et måltid mad.
Det gør en mand så glad.
Se, hvor han spiser op.
Til maven siger stop.
Nu er han lykkelig.
Og vil til ”kokken” sig’.
Føler mig helt i sky.
Med din gourmetmeny.

Tak til dr. Brok!

2 kommentarer:

Unknown sagde ...

Selv årsag og tak for dine smukke ord .

Unknown sagde ...

Forøvrigt, Jesper så kan de synges a'capella. Gerne med dyb bas stemme, men du skal vælge vers linierne med bacon. Hilsen Dr BROK.