onsdag den 29. november 2017

Kalenderudfordringer

En fejlleverance

I følge den grønlandske tradition kommer der en julenisse og hænger den klassiske grønlandske julestjerne op i alle hjem, hvor der bor artige børn. Det skulle angiveligt ske natten før første søndag i advent.

Hvorvidt den historie er sand eller ej, skal jeg ikke gøre mig klog på. Bare konstatere at den nisse, der kom forbi Nørremarksvej i hvert ikke kan sin kalender. For stjernen var på plads en uge før første søndag i advent.

Så nu har vi altså taget hul på julen i utide. Det er vi forresten ikke ene om. Skal man tro reklamerne i TV har det været jul længe, og nu er lokalradioen da også begyndte at spille julemelodier.

Det var fruen, der mente, at jeg skulle tage et foto af stjernen - og det har jeg hermed gjort. Men jeg kunne altså ikke dy mig for også lige at køre billedet gennem photoshoppen. Det nærmer sig kunstfoto, selv om billedet hverken er sorthvid eller uskarpt...

Ingen kommentarer: