søndag den 11. april 2021

Blåhals

Fugle-blues

Billederne er klikbare.

Dagens fugleture gik til Han Vejle. Opgaven lød på blåhals, og resultatet blev nu ikke så ringe...

Der er egentlig ikke så meget at fortælle. Blåhals er en relativ sjælden fugl i Danmark, men ved man, hvor man skal lede, er det nu ikke så svært. Den største udfordring er sådan set lyset, for blåhalsen viser sig helst ved solopgang og solnedgang.

Derfor blev det også til to ture i dag. Jeg var ikke helt tilfreds med morgenens billeder, så jeg prøvede igen om aftenen. Og her kom jeg virkelig tæt på. Næppe mere end tre meter, så jeg er tilfreds.

Der var mange andre fugle at se - og det blev da til en del fotos, som jeg bringer i morgen. Desuden blev det til et glimt - uden fotos - af taffeland, ravn, havørn og et par traner i luften. Så alt i alt en ganske god dag.







Ingen kommentarer: