fredag den 9. april 2021

Når anden er nær...

Snadder-stof


Når sandheden skal frem, lavede jeg ikke de store ting onsdag. Det var dagen derpå.

Tirsdag var der valg i Grønland - og jeg fulgte om natten optællingen på grønlandsk TV. Så det var først ved 10-tiden onsdag, at jeg kom i seng. Men ud på eftermiddagen vågnede jeg alligevel til dåd - og tog en tur rundt i omegnen med kameraet.

Atter en gang gik turen blandt andet til Haverslev Mølledam, hvor jeg har et godt øje til en flok skeænder. Jeg kom da også tættere på end forrige gang - men det er altså fortsat ikke helt godt med de skeænder.

Til gengæld var de ellers sky krikænder til at have med at gøre - både i Mølledammen og i Ulvedybet. Krik har også ret, som vi siger...

Dagen sluttede ved gadekæret, hvor jeg lige med nød og næppe kunne skimte en grønbenet rørhønemor på reden - afsløret af den knaldrøde blis.





Ingen kommentarer: