mandag den 4. maj 2020

Let foden

- og brug øjnene

Der skal nok være dem, der mener, at jeg kører alt for langsomt og sinker trafikken, når jeg begiver mig ud på landevejene.

Men jeg er altså ikke særlig fartgal - og jeg sætter stor pris på at nå levende frem, så det får nu være.

Til gengæld byder lidt mindre fart på større oplevelser, hvis man ellers gider bruge øjnene. Teknisk set er dagens billeder ikke de bedste, men gode eksempler på, hvad man kan opleve, når man bruger øjnene og under sig tid til en lille pause.

Dådyrene mødte jeg lørdag ved Ryå på vej til Aabybro på et sted, hvor der ret ofte er dådyr. Men de var svære at få øje på, for de gik inde i sivene. Dina så intet, før jeg stoppede. Men bare en lille bevægelse er - i hvert fald for mig - nok, til at jeg opdager dyrene.

Dagen andet foto med krondyrene er fra Tingskoven i dag. Afstanden er nok 300 meter, men igen den samme historie. En lille bevægelse - og jeg får øje på dyrene. I øvrigt skal man vel nærmest være døv og blind for at overse 30 krondyr, så helt ærligt synes jeg ikke, at det er nogen særlig præstation. Min Dina så intet...

Men rådet er. Let speederfoden og brug øjnene. Du kommer måske fem minutter senere hjem, men en oplevelse rigere...

Ingen kommentarer: