Forleden skete der noget meget mærkeligt her på bloggen. Bruger-statistikken fra Google Analytics viste nemlig en markant stigning i henvisninger fra søgemaskiner via ordet surströmning.
I forrige uge var der hele 67 af slagsen mod normalt en halv snes stykker om måneden. Det kulminerede den 23. februar, hvor denne dag alene sjovt nok gav 23 hits på surströmning.
Jeg har spurgt mig for, og forklaringen er den helt enkle, at det meget populære madprogram på DR Spise med Price netop den 23. februar havde et indslag om denne særprægede svenske delikatesse.
Så selv om vi nu har flere end 50 års erfaring i omgang med fjernsynet - og det efterhånden er mange år siden, at aftenens TV med garanti var næste dags store samtaleemne, må vi nok konstatere, at fjernsynet stadig i høj grad er med til at sætte dagsordenen.
I al almindelighed ville jeg betragte dette som bekymrende, men i Spise med Prices tilfælde vil jeg nu gøre en undtagelse. Det er intelligent TV - herligt befriet for bekymrede og løftede pegefingre. Og når brødrene Price så ovenikøbet bidrager til at øge danskernes kendskab til vore nordiske brødrefolks særprægede og distinkte spisevaner, ja, så kan jeg kun være begejstret.
Ha' det
Jesper
Min egen frokostavis
12 timer siden
Ingen kommentarer:
Send en kommentar