torsdag den 27. juli 2017

Cafe Wiesn

Vandhullet

Heidi und Hansi - alias Karen og Harry...
Fyraftensstemning i Wiesn.
Cafe Wiesn er stedet, hvor hjælperne - kaldet jobberne - på Spejdernes Lejr slapper af efter overstået dont med en fadøl eller to, og hvor jeg huserer i køkkenet med tyskinspirerede retter som carry-würst og wienerschnitzel samt vores showstopper - en herlig pasta cabonara.

Det tyskinspirerede spisekort og et fadølskort med endnu flere tyske specialiteter skyldes selvfølgelig nærheden til grænsen - og inspirationen er gået så vidt, at serveringspersonalet - dem alle - hedder Heidi und Hansi og selvfølgelig er klædt i lederhosen og dirndl.

Cafeens navn stammer fra de berømte oktoberfester i München, der foregår på Thererianwiese - i daglig kærlig tale kaldet Wiesn.

Vi har åbent et par dage endnu. Så kig ind efter klokken 18 til festlig tyrolerstemning.
Selvfølgelig er cafeen udsmykket med en ægte kronhjort.
Min gode kollega, Kirsten.
Køkkendrengen Minik er en stor hjælp.
Efterhånden har jeg en vis rutine i at lave Wienerschnitzel med
dreng, pommes frites, ærter og ægte catering-bearnaise.
Og oven over vandene svæver køkkenchef Kim...

2 kommentarer:

Farmer sagde ...

Jeg beundrer jeres indsats for de mange børn og unge.
Det er et enormt frivilligt arbejde der lægges og jeg håber virkelig at I mærker påskønnelse.
Fortsat god lejr!

Jesper Hansen sagde ...

Jeg forventer hverken tak eller påskønnelse. Jeg gør det for min egen skyld - først og fremmest fordi jeg er spejder. Og sådan tror jeg egentlig, at de fleste andre hjælpere i lejren har det. Spejderbevægelsen kan ikke rigtigt sammenlignes med noget andet i samfundet - og derfor er vores motivation nok også lidt anderledes. At det så kommer børnene til gode, ja, det er jo hele ideen med det...