torsdag den 29. oktober 2020

Støvsugerbanden

Klar til rengøring


Som gildemester i 8. Sct. Georgs Gilde i Aalborg har jeg den store fornøjelse at kunne hjælpe nordjyske spejdere, når de har brug for lidt ekstra grej.

Onsdag aften var det Rold Skov Gruppe i Skørping under De Gule Spejdere, der fik en håndsrækning i form af en industristøvsuger til deres herlige spejderhus ude i den store skov. Og jeg mener det virkelig, når skriver, at det er et herligt hus - eller rettere bjælkehytte af douglasgran - som ligger på en stor grund midt i Rold Skov ved en skovsø. Det er rendyrket idyl, selv om jeg ellers er godt vant fra spejderhuset i Farsø...

Gruppen holder normalt møder om onsdagen - og skoven myldrede af aktivitet med spejdere på opgaveløb, da jeg kom forbi. Men på grund af coronaen indskrænkede vi ceremonien til en ren foto-session i bålhytten med tre af pionererne, som seniorgrenen hedder hos De Gule Spejdere. Men det glæder mig alligevel at stå sammen med spejdere, der stadig holder fast i gode gamle traditioner som korte bukser og rød-hvide strømpeopslag, For her kom jeg virkelig til kort med mine jeans og en gammel uniformsjakke.

Bemærk i øvrigt mit tørklæde. Jeg har en temmelig stor tørklæde-samling - og i dagens anledning havde jeg valgt de grønlandske spejderes korpstørklæde...

Men ellers står det bare tilbage at sige: - Støvsugerbanden melder klar....

Ingen kommentarer: