tirsdag den 20. oktober 2020

Hakkeorden

Spætte-foderplads

For fire år siden monterede jeg en bøgekævle på rækværket til altanen lige uden for kontoret. 

Ideen var, at kævlen skulle fungere som en slags foderbræt for spætter og spætmejser. Det er da også blevet til et par sporadiske besøg - dog uden at jeg har været i nærheden med kameraet. Så jeg har faktisk været tæt på at dødsdømme forsøget som mislykket.

Men i dag var der bid. En stor flagspætte hakkede på livet løs, så hele kontoret rystede. Og jeg havde kameraet liggende ved hånden. Så efter fire år er projektet endelig lykkedes.

Jeg fik desværre skræmt flagspætten væk, fordi jeg blev for ivrig, så det blev kun til fotos fra en position. Men efter hullet i kævlen at dømme, er der gode sager at finde for en flagspætte, så jeg er ret overbevist om, at den nok skal komme tilbage, efterhånden som kulden tager til.

Jeg glæder mig allerede...

Ingen kommentarer: