søndag den 26. januar 2020

Oplyst enevælde

Lys på tønden

Tilgiv mig, at jeg bliver lidt intim omkring kropsfunktionerne, men jeg har gennem årene vænnet mig til at begynde dagen med en tur på tønden sammen med en krydsogtværs. Det gør jeg uden at tænke alverden over det, mens jeg glæder mig over, at morgentømningen er sund, og krydsogtværsen holder hjernen skarp.

Imidlertid har det knebet lidt med lyset i hjørnet på badeværelset. Særlig her ved vintertide, men det er da gået indtil nu. Men forleden tog jeg så fruen på fersk gerning med pandelampe, mens hun løste krydsogtværs.

Den provokation kunne jeg naturligvis ikke sidde overhørig, så nu er der installeret lys ved tønden.  Men det krævede lige lidt fintænkning, for et badeværelse er i sagens natur ikke lige et rum med mange stikkontakter. Men intet er jo umuligt.

Så en gammel sengelampe, som jeg fandt på værkstedet, blev forfremmet til tjeneste i folkeoplysningens sag. Hertil en stump ledning og et par meter til formålet indkøbt kabelbakke samt en times arbejde. Så var den ged barberet, som man siger.

Så nu skal der dæl'me løses krydsogtværs i stor stil.

Ingen kommentarer: