mandag den 16. december 2019

De nåede færgen...

Et juleeventyr

"Driving home for Christmas" blev spillet nogle gange i bilradien søndag formiddag på en tur til først Farsø og kirkegården og senere til Hvalpsund, hvor det gode skib Mary skulle sørge for transporten videre til Salling, hvor en oppulent julefrokost i familiens skød ventede på Pinenhus.

Og her på den tredje søndag i advent skete underet. Midt under færgefarten kom sneen, og julestemningen bredte sig i den lille bil. Jeg glæder mig i denne tid, nu falder julesneen hvid, og så må sneploven komme...

Sneen nåede lige at lægge sig, mens vi kørte på krogede veje tværs over Salling. Men allerede en time senere kom en byge og fjernede enhver form for julestemning og udsigt til trafikkaos. Og turen hjem over Vildsund gik uden gnidninger.

Men nu er jeg tændt, så for min skyld må der gerne komme lidt mere af det hvide drys. For snetosse, det er jeg altså.

Ingen kommentarer: