mandag den 20. maj 2019

Konfirmationsweekend

Ind i de voksnes rækker

Store Bededagsweekenden er traditionelt også konfirmationsweekend, så jeg har været til konfirmation både fredag og søndag.

Fredag hos den gode Grønlandsfarer Jens i Brovst, hvor Marie Louise trådte ind i de voksnes rækker, som man siger. Og søndag var det så naboens Alexander, der måtte turen igennem.

Jeg var blevet bedt om at fotografere ved begge lejligheder - og jeg giver da gerne en hjælpende hånd med kameraet, selv om det er et stort ansvar, for det kan jo ikke gentages, hvis billederne ikke lige sidder i skabet. Det er billeder, der vil leve længe i familiealbummerne og vil blive fundet frem ved mange forskellige lejligheder,

Så jeg tager rigeligt med fotos, så det ikke kan gå helt galt. Cirka 850 gange har jeg trykket på udløseren i weekenden - og nu forestår så arbejdet med sortere, udvælge og redigere billederne. En konfirmation er også en meget alsidig fotoopgave, der byder på både gruppebilleder, portrætter og almindelig reportage.

Her er et par fotos af Jens og datteren til festen - og så Alexander lige før det går løs i kirken.

Ingen kommentarer: