søndag den 12. maj 2019

Fotovårk

Værktøjskassen blev rystet

It's a Sony!
Lørdag deltog jeg i en såkaldt foto-walk i Aalborg.

Blødt vand i Østerå. Håndholdt fordi jeg kan...
Turen var arrangeret af fotobutikken Click på Boulevarden for vennerne af huset og med stor sandsynlighed også gode kunder i butikken.

Konceptet er meget enkelt. Man går rundt til udvalgte steder sammen med en guide, og samtidig bruger man øjnene og fotograferer på livet løs.

Det er for mig en god anledning til lige at få rystet posen - og se på en lidt anden måde end til hverdag, hvor min form for fotoarbejde er meget målrettet og kalkuleret.

Øøø... Øland?
Undervejs på fotovårken får man gode råd og god snak, så den fotografiske kniv bliver slebet. Til daglig fotograferer jeg mest mennesker til mine artikler - og så selvfølgelig fugle fra en streng ornitologisk vinkel - men det kan også være meget godt at prøve at fotografere, bare for at fotografere. Art for art's sake, so to speak...

Nu kan jeg ikke drømme om at kalde mine fotos for kunst, men det er i hvert fald meget sjovt også bare at fotografere for billedets egen skyld - og så i øvrigt også en god anledning til at lege lidt med efterbehandlingen i Photoshop. Men først og fremmest handler det om at bruge øjnene og se. Det snakkede vi meget om, for det er helt sikkert, at folk, der fotograferer meget, har en lidt alternativ måde at se på. Blik for motiver...

Banegården.
For mit personlige vedkommende medfører det, at jeg er nærmest livsfarlig i en bil, for der er altid et eller andet på markerne eller i luften, der fanger mine øjne. På turen til Aalborg lørdag morgen registrerede jeg for eksempel tre rørhøge, en musvåge og to tårnfalke. Men det er så en hel anden snak.

Under alle omstændigheder en god start på weekenden.

Billederne er klikbare!

Kæmp for alt, hvad du har kært...
Sus i skørterne...
Rundkørsel.
Forfald.
Åblink.
Otium.
Tungen lige i munden.

Ingen kommentarer: