fredag den 19. april 2019

Mit Keukenhof

Nederland på Øland

Vi har efterhånden boet på Nørremarksvej i ti år - og haven er stort set sådan, som vi gerne vil have den. Blandt andet med en rigdom af påskeliljer og også andre løgvækster, som netop nu topper.

Derfor har vi heller ikke brugt de store kræfter på at sætte nye løg - bortset fra et enkelt sted.

Uheldigvis tog sidste sommers tørke tre af de såkaldte liljekonvalbuske, der forresten ikke ligefrem stortrives i den lille have. Tilbage er nu to af de oprindeligt seks buske - og jeg følte i efteråret, at der skulle gøres et eller andet.

Inspireret af den hollandske tulipanpark besluttede jeg så at lave mit eget lille Keukenhof. 60 angiveligt røde tulipanløg købt på udsalg for en halvtredser røg i jorden og foran plantede jeg nogle af de mange tete a tete-løg, som jeg havde gemt på værkstedet siden sidste jul.

Resultatet er ganske overdådigt, synes jeg. En lille kvadratmeter Keukenhof på Øland. Og nu gælder det så om at få gang i de to liljekonvalbuske, der er tilbage - og så måske plante nogle nye til efteråret. Eller måske det var en ide med endnu flere tulipaner. Nu får vi se...

Ingen kommentarer: