fredag den 26. april 2019

Fiskefoto

Fisk i rørte vande

På vej hjem fra Aalborg fredag ved 20-tiden så jeg noget sjovt nede ved dæmningen - noget jeg aldrig har set før...

Der var noget i vandet. Strømhvirvler nærmest. Det stod på i nogle sekunder - og så var der ro igen. Så dukkede det op igen 10 meter længere væk - og sådan kom og gik fænomenet. Det mindede lidt om ammassat i Grønland, men det kunne det jo ikke være.

Så det var først, da jeg fik billederne forstørret i pc'en, at det gik op for mig, at det sandsynligvis drejer sig om havørreder, der er på jagt blandt småfiskene i vandet langs dæmningen. På et af billederne ser man i hvert fald tydeligt en ørredlignende fisk, der er næsten ude af vandet.

Lyset var ikke optimalt - og billederne er voldsomt forstørret, men som dokushots af et sjovt naturfænomen duer de. Nu må jeg lige se, om ikke jeg får tid til at arbejde videre med sagen i morgen.

Ellers bød dæmningen her til aften på både fiskehejrer i flokkevis, en enkelt sølvhejre og en masse skestorke...


Ingen kommentarer: