mandag den 15. april 2019

Palmesøndag

Lang gudstjeneste

Palmesøndag skulle jeg rapportere fra en grønlandsk gudstjeneste i Vor Frue Kirke i Aarhus. Det var en meget lang gudstjeneste - syv salmer og altergang - som i øvrigt ikke var specielt velbesøgt.

Så jeg sad på min plads på bagerste række og havde rigeligt tid og plads til at overveje fotodækningen. Det er altid en udfordring af fotografere i kirker. Lyset er som regel ikke særlig godt - og flash er særdeles upassende ved den slags lejligheder. Almindelig god opdragelse siger mig, at man skal være særdeles diskret.

Så jeg sad altså der på bagerste række og tog en stribe testbilleder for at optimere belysningen (og måske også for at få tiden til at gå). Her er et par billeder, som jeg ikke får brug for tli artiklerne, der kan læses på Sermitsiaq.AG i løbet af påskeugen...

Ingen kommentarer: