torsdag den 18. april 2013

Nørrebro og omegn

I storbyens favn

Adamski.
Natten er bleve.t tilbragt i hovedstaden, da jeg torsdag morgen skal til Grønland.

Jeg opholder mig kun nødigt i København, da jeg altid bliver i dårligt humør over byens menneskelige flygtighed, de evige omkørsler og byggerier, cyklister, drive-by-skyderier, mangel på normer og anstændig opførsel og alt muligt andet skidt. Men for at nå flyet til Grønland torsdag morgen, har jeg desværre ikke andre muligheder.

Ikke desto mindre havde jeg en positiv oplevelse i en københavnsk bybus! Ja, tænk... Vi kom til et stoppested, der med vanlig københavnsk opblæsthed blev annonceret som Copenhagen Business School - og så var det chaufføren tilføjede: Det er det, vi på dansk kalder "Handelshøjskolen." Jo, der er åbenbart stadig håb for københavnerne.

Og lad os håbe på det. For vi kunne naturligvis ikke være i København uden at mødes med Adam, Rasmine og Lasse. Det skete på en thai-restaurant på Blågårds Plads mellem perker-bander og våbenlarm, men var som altid en god oplevelse - ikke mindst for bedstemor.

Adam elsker thaimad...
Og lille Adam var da også begejstret som altid. Men nu hjalp det selvfølgelig også på humøret, at bedstemor havde en rigtig "Cars"-lampe med til drengeværelset. Knejten snakker i øvrigt om, at han gerne vil være spejder snart - så helt skade har han da ikke taget af at bo i København.

Ingen kommentarer: