torsdag den 31. december 2020

Nytårsklar

God mad og fin vejrudsigt 


Alt er klappet og klart til nytårsaften - en fredelig en af slagsen i tosomhed, som gældende anbefalinger jo kræver.

Det er ikke nyt for os. Så vi har taget drejebogen fra sidste år og justeret den lidt. Vi holder jo meget af fisk og skaldyr, som ikke kræver de vilde forberedelser, så jeg har komponeret en syvretters menu, som vi laver i aftenens løb ret for ret - for så går tiden også med det.

Dog stod jeg tidligt op for at tage nogle af de gode sager ud af fryseren - og så bagte jeg lige et par hvidløgsflutes til at følge rejerne, hummeren og de andre lækkerier på vej. Alt det vender jeg tilbage til i morgen.

Vejrudsigten ser også fornuftig ud, så planen er efter endt spisning ved 23-tiden at tænde op i bålhytten, så vi kan nyde det nye års komme i fri luft og med bål i pejsen. Det er et herligt sted, hvor vi i øjeblikket - hvor der ikke er blade på træerne - har en fin udsigt til Limfjorden og Aalborg, så ved midnatstid tager vi lige et gratis kig på nytårsløjerne, mens vi skåler - og spiser nogle fine petit fours, som Dina lavede i går med Amarena-kirsebær på toppen. Det du'r altså.

Jeg brugte så lige de første par eftermiddagstimer på at trække strøm til terrassevarmeren, vaske bordet, feje, sørge for batterier til transistoren, så vi kan høre rådhusklokkerne og stille brænde frem. Så alt er klappet og klart.

Tilbage står bare at ønske alle et godt og velsignet nytår.


Ingen kommentarer: