søndag den 27. december 2020

Julemøg

Islandsk hestegødning


Da vi har haft et par dage med tørvejr, blev jeg fredag morgen enig med min gode nabo og faste leverandør af hestemøg, Peter, at vi lige så godt kunne komme i gang med at flytte lortet. Peter er den lykkelige ejer af tre islandske heste, der producerer en ganske anseelig mængde møg i løbet af et år.

Der var tale om helt frisk og rent hestemøg af prrrima (pruuhma) kvalitet. Det blev til to læs - cirka en kubikmeter - inden Peter måtte tage et pitstop på grund af tekniske kalamiteter. Og nu er det begyndt at regne igen, så det bliver nok først en gang i det nye år, at vi genoptager arbejdet.

Men nu har jeg i hvert fald til at dække mine asparges. Det er i øvrigt, så vidt jeg erindrer, første gang, at jeg er gået i gang med forårsarbejdet i det gamle år. Jeg ville nu også hellere rydde sne, hvis sandheden skal frem...

Ingen kommentarer: