lørdag den 15. juni 2019

Velkommen på forsiden

Omkring fyret

Fredag udkom Jytte Lund Larsens digtsamling "Omkring Fyret", der handler om livet på havnen i Hanstholm - blandt andet.

Jeg har en lille aktie i digtsamlingen, fordi jeg har lavet forsidefotoet.

Jeg kender Jytte fra Journalistforbundet - og hun spurgte mig, om jeg ville hjælpe. Den slags gør jeg da gerne, så nu er jeg kommet på forsiden, som Ekstrabladet altid truer med...

Men i modsætning til Ekstrabladets ofre er jeg nu ganske godt tilfreds med forsideværdigheden.

Jeg tog billedet for et par måneder siden på vej til familiekomsammen i Hurup. Jeg var ikke helt tilfreds med de første fotos, så på vej hjem om aftenen kørte jeg forbi Hanstholm igen ved solnedgang - og det resulterede så i forsidebilledet.

Bogen blev fredag præsenteret ved en lille reception. Meget passende i Samlecentralens kantine på den yderste mole, nærmest...

Jeg kender i øvrigt netop denne mole ganske godt. For fem år siden var det her, hvor fuglefolk fra hele landet og mere til flokkedes for at få billeder af en ismåge, der var kommet lidt på afveje i den Nordatlant, som fyret ellers oplyser...

Ismågen er en sjældenhed, så den kan nok tåle en gentagelse...

Ingen kommentarer: