fredag den 18. maj 2018

Hip hurra og tillykke

Fødselsdag på Øland

Kusinen og fødselaren. Foto: Henrik Jespersen
Set fra vejen tager haven sig flot og frodig ud.
 Foto: Henrik Jespersen
Man taler ikke om kvinders alder, men jeg skal ikke undlade at nævne, at fruen i huset på Øland, Hjemmestyret, torsdag havde en fødselsdag af de mere runde.

Selv mente Dina, at det skulle forbigås i stilhed - og i den henseende var det ganske formålstjenligt, at jeg er i Grønland i øjeblikket. Men helt undgå opmærksomheden kunne fruen alligevel ikke. Vi har jo Interflora...

Engelsk græs er en både flot og taknemmelig plante.
Padderokkerne er også taknemmelige, men det er vi
 ikke så glade for. De kan bare vente, til jeg kommer
 hjem. Så bliver der krig... Foto: Henrik Jespersen
I øvrigt var min kusine så flink selv at komme forbi med en buket blomster - og gemalen, Henrik, fik et fint billede af de to midt i blomsterfloret. Det blev også til et par billeder fra haven, der vist snart trænger til en kærlig hånd (læs: masser af knofedt...), men det får nu vente til juli, når jeg er hjemme igen.

I mellemtiden kan jeg glæde mig over billederne af de blomstrende rhododendron og magnolia-træet foran huset. Det gror tilsyneladende ganske godt i den alt for tidlige danske sommer.

Tilbage til sagen: Tillykke til Dina...
Det har taget nogle år, men nu er magnoliaen så stor, at den blomstrer
 for alvor - så når jeg kommer hjem, skal der ryddes omkring den,
 så den rigtig kommer til sin ret næste år. Foto: Henrik Jespersen
Rhododendron svigter aldrig på denne årstid. Foto: Henrik Jespersen

Ingen kommentarer: