mandag den 16. april 2012

Der gås til den...

Det er ikke blevet til så meget med at kigge og fotografere fugle den seneste tid.
En ondartet kombination af travlhed og dårligt vejr har simpelthen gjort, at det meste af min udendørs tid er blevet brugt på parcellens mange projekter.
Men mandag eftermiddag skulle det være. Jeg har et par gange den seneste uge set en skestork holde til ved Attrup Havn - ganske tæt på vejen og sådan, at det burde være muligt at få nogle gode fotos. Men selvfølgelig - da jeg for en gangs skyld havde det rigtige grej i bilen, var der ikke en skestork i miles omkreds.
I det hele taget var der i det solrige, men stærkt blæsende forårsvejr ikke andet at se end en flok fuldfede grågæs. De er som regel også temmelig sky, men her lykkedes det mig altså at få en flok i kameraet - uden de helt store strabadser.
Nu kører jeg igennem Attrup adskillige gange om ugen - og skestorken slipper ikke så let. Så stativet og den store zoom får lov at blive i bilen - og så prøver jeg igen en anden dag...

Ingen kommentarer: