torsdag den 10. juni 2021

Solformørkelse med udfordringer

 Det skulle jo prøves


Vejret var alt for godt - og solen stod alt for højt på himlen under dagens solformørkelse.

Men det skulle alligevel have en chance. I arkivet har jeg fotos fra alle de solformørkelser, jeg har har oplevet i dette årtusinde, så den her skulle naturligvis også med i samlingen.

Som sagt. Der var alt for meget lys. Jeg prøvede mig lidt frem, fuld blænde og hurtigste eksponeringstid - og alligevel ikke noget, der rigtigt kunne bruges.

Så satte jeg hele batteriet af ND-filtre på objektivet. Det var stadig ikke godt, men der opstod reflekser i filterglassene, så pludselig stod jeg med ikke en, men hele fire partielle solformørkelser i samme billede.

Jeg beklager, men bedre kunne jeg ikke gøre det i dag. Jeg kompenserer med en solformørkelse fra den 4. januar 2011.

Ingen kommentarer: