mandag den 24. maj 2021

Tilbage til landevejen

Genåbning


Landet er så småt ved at åbne efter coronakrisen. Om det så bliver til det bedre, vil tiden vise.

Undr alle omstændigheder gik turen onsdag - som så mange gange før corona - til Aarhus Havn, hvor jeg skulle dække en første spadestiksceremoni hos virksomheden Lundsø Køl og Frys. Virksomheden spiller en central rolle i både grønlandsk og canadisk eksport af seafood-produkter - altså fisk og skaldyr og især de lækre grønlandske rejer - og nu udvider man kapaciteten i Aarhus til det tredobbelte.

Lundsøe ligger trygt inde i havnen beskyttet af hegn og videoovervågning. Man kommer kun derind gennem en bevogtet indgang til havnen. Men nu var jeg altså sluppet ind, så på vej hjem benyttede jeg chancen til en lille rundtur - og kørte blandt andet forbi APM-terminals, der er beskyttet af et yderligere hegn og endnu mere videoovervågning.

Jeg dristede mig lige til at snuppe et hurtigt foto ud af vinduet af Mærsks store kraner på en baggrund af dagens regntunge skyer over Aarhus. Gnags synger om lav sol over Aarhus, men sol var der nu ikke meget af denne dag...

Ingen kommentarer: