søndag den 16. maj 2021

Ansigtsløftning

Kalk og tjære


Kristihimmelfartsdag kalkede jeg sydsiden af huset - og i dag søndag fik jeg så smurt sokkeltjære på. Det ser godt ud og animerer voldsomt til at fortsætte med de tre øvrige sider af huset.

Jeg har også investeret i et par nye kapilærskjulere til tomatkasserne, så det hele står knivskarpt. Det var også årsagen til, at jeg i det hele taget kom i gang - for jeg ville ikke sætte tomater, før væggen var kalket. Som prikken over i'et har jeg hængt isbegonier op på nedløbsrøret.

De gamle kapilærskjulere var nok ti år gamle og pilrådne. (Note til mig selv: Husk at kapilærskjulerne skal males hvert andet år.)

Ellers kan vi jo glæde os over, at det netop nu er sæson for rododendron. Jeg har et bredt udvalg - store og små - og så i front en blanding af dværgrododendron og azalier - og de blomstrer stort set alle på samme tid. Resten af tiden fylder de bare, men pyt: Der er ikke så meget arbejde ved dem...

 

Ingen kommentarer: