mandag den 10. maj 2021

Klyderne

Flotte fugle


Så er klyderne vendt tilbage fra vinterkvarteret...

Det passer mig fint, for det er en overordentlig flot og fotogen fugl - og hvis man ellers færdes med forsigtighed, kan man også komme tæt på.

I dag stødte jeg på dette klydepar i strandengen nær fugletårnet ved Ølandsdæmningen. Jeg nænnede ikke at forstyrre dem, så jeg blev i bilen - men som det ses, gik det også an.

Det er ret svært at se forskel på han og hun i klydefamilien, så det skal jeg nok vare mig for her. Man kommer nemt galt afsted i disse krænkelstider. Så hvem der er Kaptajn Klyde, vil jeg ikke sige noget om, men vi kan jo kalde parret for Bonnie og Klyde - uden at komme nærmere ind på detaljerne.

2 kommentarer:

T Agersted sagde ...

Der findes også kvindelige kaptajner

Jesper Hansen sagde ...

Netop - og det er derfor, jeg ikke vil sige noget som helst om, hvem der er kaptajnen...