tirsdag den 23. juli 2019

Morgenkok

 Mad til de arbejdende

Min tjans på Stevninghus denne sommer er såre beskeden, men ganske vigtig.

Jeg skal nemlig sørge for, at de godt 120 hjælpere får morgenmad. Den skal serveres fra klokken 6.30, så jeg står gerne op ved fire-halvfemtiden for at sætte kaffe over - og så skal der dækkes buffet og som det sidste laves havregrød.

Egentlig er det en opgave for anslået tre mand, men jeg har fået det sat i system, så jeg kan sagtens klare det alene. Og når først maden kører, skal jeg egentlig bare sørge for at følge med i opvasken, så der ikke står for meget til dagholdet, der både sørger for frokost og aftensmad.

Morgenbuffetten består foruden kaffe, the, vand og saft af cornflakes, havregryn, müsli, havregrød og yoghurt. Desuden rugbrød og franskbrød - friskbagt af vores egne bagere - og så ost, pålæg, marmelade og gud bedre det også pålægschokolade og nutella. Velbekomme, siger jeg bare - og holder mig til mine ostemadder uden marmelade.

Ingen kommentarer: