tirsdag den 11. marts 2014

Bogholderi

Ny reol

Nyt bogholderi i det lille hus på Øland.
Da mine forældre døde for halvandet år siden, skulle der i sagens natur ryddes op.

Det betød, at vi har haft adskillige flyttekasser og ting og sager stående rundt omkring i huset - fordi oprydningen af forskellige grunde skulle gå hurtigt.

Blandt efterladenskaberne var et par reoler af egefiner, som hang i soveværelset. Reolerne er nu kommet til ære og værdighed igen - i trappeskakten mellem husets to etager.

Som bekendt malede vi skakten for nogle uger siden - og jeg har nu sat reolerne op, så der er endnu mere plads til husets mange bøger. Og forresten også plads til de mange ringbind med fotos og minder, som forældrene efterlod.

Stadig har jeg et par kasser stående, som jeg ikke rigtig har fået kigget i - men nu på randen til forårets travlhed i haven er det da rart at vide, at vi nu er kommet et skidt videre med oprydningen.

Når nu sandheden skal frem, er det faktisk anden gang, jeg sætter reolerne op - og i øvrigt en medvirkende årsag til, at trappeskakten skulle males. For væggene er af gips - og ikke særligt skruefaste - så første gang, jeg satte reolerne op, faldt de ned, da jeg begyndte at sætte bøger på.

Nu er de sat op med bærelister og rigtige gips-plugs - så jeg krydser fingre for, at reolerne denne gang bliver hængende...

Ingen kommentarer: