onsdag den 15. januar 2014

Buuarsikkut

Grønlandsk tegneserie på Facebook

Buuarsikkut - Boas og de andre - er nok Grønlands populæreste tegneserie - tegnet af Robert Holmene med et skarpt blik for de små pudsigheder i det grønlandske samfund.

Serien er så populær, at da jeg sidst skrev om den her på bloggen, er artiklen blandt bloggens ti mest læste historier.

Dengang kunne jeg fortælle, at Buuarsikkut holdt til i den grønlandske avis Sermitsiaq, hvor den optræder med jævne mellemrum. Men nu er Buuarsikkut også tilgængelig på Facebook - kvit og frit.

Robert Holmene har flere gange hjulpet mig i forskellige anledninger, og jeg er glad for nu at kunne gøre gengæld ved at publicere linket til Facebook - noget jeg ellers kun sjældent gør.

Men ellers er her en forsmag på, hvad du kan se på Facebook:



Ingen kommentarer: