onsdag den 20. januar 2010

En sang om ytringsfrihed

Jeg lå simpelthen flad af grin, da jeg for et øjeblik siden så nedenstående video med 17-årige Nikoline Astrid Nielsen fra silkeborg. Sjældent har jeg da moret mig så godt.
Det er både befriende og opløftende, at en teenager gør, hvad ingen andre tør - slår et ordentlig slag i bolledejen for ytringsfriheden. For der er godtnok et par tabuer eller fem, hun her får jokket på, samtidig med at hun laver grin med de mavesure, mentalforstyrrede, mellemøstlige mimoser, som er gnavne på den stakkels Kurt Westergaard.
Ret skal være ret. Tøsen kan da takke ytringsfriheden for, at hun får mulighed for at fremføre sit budskab - for hun havde nu nok aldrig trængt igennem et professionelt filter. Hun synger godtnok bedre end mig - men alligevel...
Hvis alle unge gjorde som hun, så ville de der somaliske øksemænd godtnok få travlt! Lad os grine terrorren ud af verden. Gør dem til grin, så ingen kan tage dem alvorligt, når der er et fæhoved, som råber "Allah, o akbar".
"Ungen er baljeskør og synger som en hest i havsnød, men der er immervæk flere nosser i den tøs end i hele det skvattede Lauritz.com", skriver en af JyllandsPostens læsere i en kommentar til videoen. Disse ord sammenfatter vel meget præcist sagen i den berømte nøddeskal, så lad os i stedet tage et kig på videoen...


Ha' det
Jesper

P.s. Nikoline vil i øvrigt være selvskreven som medvirkende, hvis Monty Pythons "Life of Brian" skulle optages i dag!

Ingen kommentarer: