lørdag den 8. januar 2022

Fanpost

Tak for mad


Jeg vil nødig prale, men jeg kan ikke forbigå, at jeg mellem jul og nytår modtog en gave fra en af bloggens læsere. Gaven føjer helt nye dimensioner til begrebet fanpost.

Det var lægen, lokalpolitikeren og ikke mindst poeten fra Gl. Skørping, Axel René Aubertin, der sendte mig digtsamlingen "Tak for mad". Det er en samling digte, hvor han hylder god mad og ikke mindst hustruen Hanne for mangen et godt måltid.

Og midt i al dette er der så også et digt om Dovregubben og mine fiskefrikadeller, som jeg gav en opskrift på her på bloggen for et par år siden.

Jeg rødmer op over begge ører og kan slet ikke forstå, at jeg nu er blevet genstand for en  dedikeret, dygtig digters digterier. Men jeg er også glad og beæret, så tak for det.

Axel René Aubertin skriver somme tider under det meget rammende pseudonym Dr. Brok. Der er ikke meget brok i "Tak for mad".

Og som jeg skrev i indledningen. En helt ny dimension på fanpost. Snæversynet som jeg jo er, har jeg altid troet, at det var parfumerede breve med hjerter, som teenagepiger sender til deres idoler. Mest af den slags, som jeg måske også drømte om, da jeg i min ungdoms vår drømte om at hænge som plakat i ungpigekamrerne.

Den drøm gik ej i opfyldelse - og det kan være godt det samme, når man for resten både er tonedøv og umusikalsk. Men at der så pludselig ankom fanpost i digtform i postkassen, mens jeg på vej mod de 64 år...

Det er altså stort.

Ingen kommentarer: