søndag den 12. december 2021

Turen gik til Mors

Jantespring


Lørdag gik turen til Mors - nærmere bestemt Jantes Nykøbing Mors, hvor min kusine havde inviteret til frokost på Holmens Cafe, morsingboernes eneste jernbanestation.

Vi tog hjemmefra i god tid med kaffe på kanden og lyst til at nyde turen i det snuskede, men vindstille vejr. Kameraet var også med, og det blev til flotte billeder af en blikstille fjord ved Feggesund. Men det blev så også dagens eneste billeder, selv om vi tog Rosa Kildahls Glyngøre med på vejen - inden sammenkomsten på Mors og den efterfølgende kaffe i Thisted.

Det vidner om en  sammenkomst af usædvanlig høj klasse i den lille familie, når jeg slet ikke tænkte på at fotografere - og Cafe Holmen bød på en lækker frokost, om end vi måtte vente lidt på rugbrødet. Her fik jeg også lejlighed til at smage Pouls sild, der angiveligt er en delikatesse på de kanter. De var også flotte og faste i kødet, men jeg glæder mig nu til de kommende uger at servere sildelaugets kryddersild. De kan altså også noget.

Hjemturen fra Thisted foregik langsomt, men sikkert igennem den værste ærtesuppe, jeg erindrer nogen sinde at have kørt i. På et tidspunkt vidste jeg af erfaring, at vi kørte gennem Tingskoven. Men ærlig talt var jeg i tvivl, for der var fra bilen ikke synlige tegn på skovbevoksning.

Men hjem kom vi da. Mætte og trætte efter en god dag i familiens skød. Tak for det.

Ingen kommentarer: