mandag den 10. august 2020

Nattesæde

Ud i det fri


Jeg var på spejdertur i weekenden. En lille hyggelig tur med slænget, som jeg normalt arbejder sammen med på de store spejderlejre og driver cafeer, forsyning og forplejning i forskellige former.

Det afspejlede også programmet, der i store træk bestod i at fortære en helstegt pattegris og skylle efter med en forsvarlig mængde øl og den nok så bekendte skildpaddesuppe, der ikke er andet end en variant af irish coffee sødet med Toms Skildpadder.

Stedet var Tyvdalhøj ved Flamsted syd for Aalborg. Ankomst lørdag eftermiddag og afgang søndag efter morgenmad, så der var både luksuriøse indendørs sovepladser og prima toilet- og badeforhold, så jeg tog afsted uden rygsæk og andet hardcore spejdergrej, men med soveposen på bagsædet i bilen.

Vejret var fortrinligt, så da det ud på de små timer blev sengetid i den stjerneklare sommernat, gjorde jeg noget af det, jeg holder allermest af. Jeg rullede simpelthen soveposen ud på marken ved siden af bilen og slumrede som et andet barmarksværk. Efter et par timer vågnede jeg ved fuglesang, voldsom morgendug (heldigvis er soveposen vandtæt i rimelig grad) og solens herlige stråler - midt i Guds fredfyldte natur.

Det er luksus - og det skal i hvert fald prøves mindst en gang hver sommer.

Ingen kommentarer: