søndag den 3. marts 2019

Atter nordlys

Et kort glimt

17mm, f:2,8, 6 sekunder, iso 1000, bilen som stativ.
Torsdag aften trillede jeg hjemover fra Aalborg ved 19.30 tiden. Netop som jeg kørte forbi Bjerget og ud på dæmningen, bemærkede jeg et stort, flot nordlys på min højre hånd.

Det var  et af de flotteste nordlys, jeg nogensinde har set i de nu snart ti år, jeg har boet på Øland. men vejen er smal, og det var med at holde tungen lige i munden og ikke kigge for meget, indtil jeg kom frem til den første vigeplads. Og da var det allerede for sent - for inden jeg fik rigget kameraet til, var nordlyset næsten væk igen.

Men et enkelt foto blev det da til. Jeg nåede ikke at finde stativ, så kameraet blev bare anbragt på taget af bilen - og det var så det.

Efter aftensmaden tog jeg ned til dæmningen igen bevæbnet til tænderne med kameraer, stativ, rispose og indstillingerne klar. Jeg brugte en god times tid, men det blev desværre ikke til mere.

Moralen er: Husk altid at være skudklar. Motivet kommer, når du mindst venter det...

Ingen kommentarer: