søndag den 5. maj 2013

Hey - ho...

...15 mand på en død mands kiste og en flaske rom...

What shall we do with a drunken sailor?...
Hey ho and up she rises....

Med et vingesus følte jeg mig hensat til Skatteøen, det gode skib Hispaniola og Long John Silver, da jeg lørdag formiddag var nede ved smeden for at hente et par ting.

For smeden driver nemlig ikke alene en maskinforretning, men en god blandet landhandel, hvor man kan få alt fra underbukser til oliefiltre.

Den farverige butik er ikke blevet mindre farverig, efter at smeden og konen sidste år kastede sig over Ara-opdræt.

Det er blevet lidt af et tilløbsstykke for kvarterets børn, barnlige sjæle og forresten også adskillige nordjyske media, der alle synes, at det er festligt med de kæmpestore og farvestrålende fugle, der flyver frit rundt i butikken.

En af araerne kastede straks sit kærlige blik på min skulder - og ikke mindst messingknapperne på min lumberman-jacket. Så da jeg en halv time senere forlod butikken, var det blevet knappe tider. I hvert fald var jeg et par knapper fattigere...

Snart skal vi stege hanekyllinger...
Forresten er araer ikke de eneste fugle, der har smedens interesse. Dagens trækplaster i smediens åben-hus-arrangement var faktisk en kasse med ugegamle kyllinger, der pippede, så det kunne høres over hele landsbyen.

Jeg er ked af at sige det - men dem ser vi frem til at sætte tænderne i senere på året, når sildelauget dækker op til unghane med mere...
Araen er en meget farvestrålende fugl.

Ingen kommentarer: