lørdag den 4. maj 2013

Jord under neglene

Så skal der tages fat

Forårets glæder...
Efter en lang april, hvor jeg har opholdt mig det meste af tiden i betryggende nærhed af polarcirklen, er jeg vendt hjem til Danmark og sommertid - og det er på tide at tage fat i haven.

Der er nu ikke sket alverden ved, at jeg har været væk - for foråret i Danmark har bestemt ikke imponeret ved varmegrader og udendørs vejr. Så tiden i de arktiske snelandskaber har bestemt ikke været spildt.

I første omgang kan jeg glæde mig over, at der endelig er kommet gang i både påskeliljer og tulipaner. Den slags kan jo klare sig selv. Hvad værre er, at haven også er fuld af store mælkebøtter, som skal op i weekenden, inden de begynder at blomstre og sprede frø af ugræs...

 Der skal graves, spredes møg og sættes kartofler, der skal spires, der skal prikles - og der er et utal af ting i den kommende tid - så det er bare med at bratte ærmerne op og komme igang....

Ingen kommentarer: