lørdag den 14. januar 2012

Fra arkivet: Stærke kvinder















Gennem mine mange år i Nuuk arbejdede jeg som kommunens informationschef tæt sammen med den daværende borgmester, nu afdøde Agnethe Davidsen.
Af samme grund var Agnethe Davidsen ofte i søgeren for mit kamera - og jeg har en del billeder af hende. Ofte på talerstolen, men også fra en række mere eller mindre officielle begivenheder, hvor pressen ikke altid havde adgang, men der alligevel skulle tages et billede som minde.
Jeg har for lang tid siden lovet Agnethes datter, Heidi, at hun måtte få en kopi af nogle af billederne, men det er ikke rigtig blevet til noget, før hun fredag aften prikkede til min dårlige samvittighed på Facebook.
Så her iler jeg med to fotos fra 2002. På det øverste foto er Dansk Folkepartis leder, Pia Kjærsgaard, på besøg på borgmesterkontoret - og jeg fik dette fantastiske billede af et par storsmilende stærke kvinder. Bemærk venligst begge kvinders mellemrum mellem fortænderne - man skulle næsten tro, at de var i familie...
Det andet billede er fra et møde i Nuuk-Torshavn-Reykjavik-fonden på Færøerne i 2002. Borgmestrene fra de tre nordatlantiske hovedstæder er fotograferet foran kirkeruinen i Kirkebø. Jeg kan desværre ikke huske navnene på borgmesteren fra Reykjavik og Torshavn, men der er ingen tvivl om, at Torshavn-borgmesteren her står mellem to stærke kvinder.
Jeg husker forresten endnu begivenheden som var det i går. Vi var til middag på kongsgården - og bagefter stod den færø-dans. Jeg kom hjem med to sorte tånegle - men det var nu ikke de stærke kvinders skyld...

Ingen kommentarer: