lørdag den 8. juni 2024

Vild med blomster

Flower Power

Jeg samlede lige nogle af husets vaser til morgenmønstring i bryggerset. For det er højsæson for både studenternelliker og bonderoser.

Det skal selvfølgelig udnyttes. For jeg er vild med blomster. Jeg har altid en buket eller tre stående i stuerne, men netop nu, hvor jeg kan hente dem gratis i haven, er jeg gået helt blomsteramok med blomster i stuerne, køkkenet og såmænd også bryggerset.

Det pynter - og det frisker altså også lidt på luften i de indelukkede gemakker. Især bonderoserne har en dejlig duft.

Det er dog en stakket frist. Bonderoserne er allerede ved at være på  finalen, mens jeg nok har studenternelliker resten af juni. Til gengæld regner jeg med at være selvforsynende på roser resten af sommeren. De gamle roser står med store knopper - og så har jeg netop plantet seks nye planter. Så det skal nok gå endda.

2 kommentarer:

Erik sagde ...

Er det ikke dig, som min far kaldte "Jesper Papir"?

Jesper Hansen sagde ...

Nej, jeg tror, det er Jesper Tejls, du tænker på. Han bor også på Øland.