fredag den 23. februar 2024

Marius og Rolf

Moderigtigt badekar

Jeg kan altså ikke gøre for det. Men jeg kom til at tænke på den salige Aalborg-borgmester Marius Andersen, da jeg her til morgen mødte et grønt børnebadekar lige uden for døren. Bragt til huse af stormen Rolf. Sikkert flyvende som en anden stormskade.

Det var godt nok ikke mosgrønt som Marius Andersens herostratisk berømte badeværelse i sin tid. Men tanken strejfede mig altså.

Badekarret er med sin usmagelige farve sikkert beregnet til børn. Formen er - alt efter temperament - hjerte- eller nyreformet.

Ellers er jeg sluppet for stormskader. Affaldscontainerne var væltet, men det er jo, hvad man kan forvente af noget billigt og håbløst dårligt designet plastikskrammel.

Hvis der er nogen af bloggens læsere, der mangler et grønt badekar, står det til fri afhentning ved indkørslen. Ellers ryger det på genbrugspladsen ved først givne lejlighed.

Ingen kommentarer: