mandag den 11. februar 2019

Strikkeklubben

Hygge ved strikkebordet

Forleden lavede jeg en artikel om strikkeklubben på Det Grønlandske Hus i Aalborg til den grønlandske avis Sermitsiaq. Artiklen er et glimrende eksempel på, hvordan stort og småt finder vej til mit skrivebord - og også på, hvor varieret min hverdag kan være.

Jeg kan godt lide at lave den slags hyggelige artikler, hvor der ikke er så meget på spil. Og jeg har altid kunnet se en god historie i selv de mindste ting. Det er min styrke og sikkert også min svaghed, for det giver i hvert fald aldrig Pulitzer-prisen eller bringer regeringer til fald.

Jeg har det også fint med selv at fotografere til mine artikler. Der er altid lidt forberedelser, som er en god anledning til lidt småsnak, så man kommer lidt tættere på folk.

I det aktuelle tilfælde blev det også til et par billeder, som jeg indtil videre - året er jo lige begyndt - mener, er gode kandidater til min private konkurrence om årets billede. Hyggeligt ser det i hvert fald ud.

Der er i øvrigt en lille udfordring, når jeg fotograferer til Sermitsiaqs hjemmeside, fordi billedformatet her er 2:1, altså et billede der er dobbelt så bredt som højt. Det skal man lige huske på, når man fotograferer - og derfor valgte jeg at holde kameraet temmelig skævt på det ene billede.

Ingen kommentarer: