tirsdag den 12. februar 2019

Dæmning fylder år

Lokalhistorie

I år er det 100 år siden, at Øland-Gjøl-dæmningen blev bygget, og den lokalhistoriske gruppe har derfor lagt op til, at der skal være fest den 15. juni.

Jeg har lovet at give en hånd med. Derfor har jeg stået på hovedet i arkiverne og fundet en masse fotos, som kan bruges til en udstilling og nogle plancher ved dæmningen.

Desuden var jeg blevet bedt om at lave et coverbillede til begivenhedens Facebook-side, hvor man både kan se fugletårnet på Ølands-siden og Bjerget på Gjøl-siden. Mandag var det fint vejr, så jeg drog af sted med kameraet - og fik da også løst opgaven.

Nu jeg var ude at køre med kameraet, blev det også til et smut til Attrup, hvor der var udsigt til årstidens store gåseflokke. Det blev selvfølgelig også til et billede af de sydvendte skråninger på Erik Bannersvej, der netop nu springer ud i fuldt flor med vintergækker og erantis. Det er en skøn tid, når der er grøde i naturen.

Ingen kommentarer: