søndag den 14. maj 2023

Et studie i rødt - svenskrødt

Maling

Fredag hev jeg en dag ud af arbejdskalenderen og holdt fri. For carporten trængte oprigtigt til en gang maling.

Så jeg allierede mig med kusine Anne og Henrik - og så  fik vi den sag ordnet. I strålende sol og med en god frokost, mens malingen tørrede efter første gennemløb. Så en gang maling til - og nu står carporten funklende flot akkurat som dengang i 2011, hvor den dengang et år gamle carport fik sin første gang maling.

Egentlig var malerarbejdet allerede på dosmeren sidste år, men af forskellige grunde blev det ikke rigtig til noget.

Men nu er det overstået - og det står lysende klart, at værksted og redskabsskur nu trænger til en tilsvarende tur. Det begyndte jeg faktisk på allerede sidste år, men da Dina døde, gik det projekt i vasken.

Nu skal jeg lige til Grønland nogle uger - og så må jeg se at komme i gang med penslerne igen i sommerens løb. For der er nu ikke noget, der pynter som en gang maling - sådan cirka hvert tiende år.

Tak til Anne og Henrik for den store hjælp.

Ingen kommentarer: