tirsdag den 26. februar 2008

Dansk besøg

Der har altid været lidt af en flyspotter i mig. Derfor gjorde jeg selvfølgelig også store øjne, da jeg her til morgen kørte forbi flypladsen i Tromsø.
Lige der - inde til venstre - holdt nemlig en Hercules fra det danske flyvevåben og var i gang med deicing. Det måtte jeg selvfølgelig have et billede af, men det er nu ikke så ligetil i Tromsø.
I sin tid i Nuuk var jeg jo vant til at kunne gå og komme i lufthavnen, stort set som det passede mig, men dels er jeg jo ny her, dels er mit arbejde slet ikke det samme.
Så jeg måtte pænt finde et trådhegn og tage mit billede igennem - på helt uforsvarlig stor afstand. Og selvfølgelig var det mit store kamera, jeg havde liggende i bilen. Den her opgave havde nok været bedre løst med et lommekamera.
Men her i hvert fald resultatet. Hvis man ser rigtig godt efter, kan man se Dannebrog på haleroret. I følge Flyvertaktisk Kommandos hjemmeside har det danske flyvevåben stor succes med sine nyindkøbte Hercules til internationationale opgaver, og det var da i hvert fald morsomt at møde et flyene i rigtig snevejr her i Tromsø.

Ha' det
Jesper

Ingen kommentarer: