søndag den 24. februar 2008

Spor i sneen

På min morgenrundtur fandt jeg et dyrespor nede ved bådehuset - og den slags er jo altid spændende. Hvem eller hvad har listet rundt dernede i nattens løb?

Nu er jeg jo ikke ekspert i dyrespor, men Dina fik en bog om emnet i julegave, så det var jo sådan set bare med at komme i gang med at sammenligne billederne. Jeg må desværre tilstå, at jeg ikke lige fandt noget i bogen, som lignede mine spor - sådan på en prik. Det nærmeste jeg kommer et svar er odder - og det kan i øvrigt godt passe. I den lille bæk, der løber i skellet ind til naboen, lever der oddere - og både Dina og jeg har da også i vinterens løb set oddere oppe ved vejen om aftenen. Men helt sikker er jeg som sagt ikke, så hvis nogen af bloggens læsere kan be- eller afkræfte det, vil jeg blive glad.

Det er i øvrigt fygevejr i dag, så det var sådan set i sidste øjeblik, at jeg fik taget billederne. Men da solen samtidig skinner, har jeg faktisk allerede (klokken er i skrivende stund godt tolv) nu set et væld af fugle. Udover forskellige mågevarianter, er det blevet til edderfugle, gråænder, en ryle, en havørn, nogle husskader og så selvfølgelig musvitterne ved mejsebollerne.





Ha' det
Jesper

P.s. Stik mod alle forventninger fik jeg stablet den sidste palle brænde i formiddags.

Ingen kommentarer: