onsdag den 27. juli 2022

Lejrlivets glæder

Spejdernes Lejr 2022


Sommerferien bliver - som så mange gange før - tilbragt i en spejderlejr. I år sammen med 32.000 andre spejdere på Spejdernes Lejr 2022 ved Roskilde.

Jeg ankom fredag og kom relativt hurtigt på plads i det lille telt - og gik i gang med mine opgaver. Arbejdsdagen er delt mellem en køkkentjans i en af lejrens kantiner og så lidt journalistik for nogle af mine arbejdsgivere. Alt er sådan set, som det skal være.

Men jeg har forsømt bloggen, så lige en hurtig opdatering med nogle fotos - blandt andet fra åbningen og fra lejrpladserne, hvor jeg blandt andet har skrevet reportager om spejderne fra Nuuk og Jammerbugten. Detaljerne må vi tage på et senere tidspunkt, for det kniber lidt med en ordentlig og rolig kontor-arbejdsplads.

Det er ren feltfod - og sådan er det jo med lejrlivets glæder.

En anden glæde er, at her i lejren ser vi ikke fjernsyn og er således afsondret fra al cykelgalskaben, som ellers tilsyneladende har grebet nationen. Tak for det.














1 kommentar:

Henrik sagde ...

Careful with that axe, Eugene