lørdag den 14. april 2018

Fantastiske Toyota

Fem på stribe

Toyota har altid været en populær bil i Grønland. Den japanske bilfabrikant er leveringsdygtig i et bredt sortiment af biler med firehjulstræk, der betragtes som en stor nødvendighed i det topografisk udfordrede land, hvor der en stor del af tiden også er sne og is.

Jeg har selv gennem tiderne haft et par stykker heroppe og  har ikke haft grund til klage over de driftssikre japanske biler i grønlandsk sammenhæng.

Den mest populære model i øjeblikket er RAV 4, som det ses på billedet, hvor jeg lige fandt fem af slagsen på stribe på lufthavnens parkeringsplads. Den fjerneste af bilerne tilhører min arbejdsgiver og giver mig mulighed for ind i mellem at slide det begrænsede grønlandske vejnet.

Det bringer mig i øvrigt i selskab med min søster, der også kører RAV 4 - selv om de kringlede fynske biveje næppe er så udfordrende som de grønlandske.

Ingen kommentarer: