lørdag den 28. april 2018

Futsal

Fra det sportslige overdrev


Det ender jo nok med, at jeg også kan kalde mig sportsfotograf - selv om det ikke interesserer mig særligt. For forleden måtte jeg i embeds medfør af sted søndag aften for at fotografere til GM for kvinder i den særlige variant af indendørs fodbold, som med et besynderligt navn kaldes futsal.

Det foregik i den lokale idrætshal, Sisimiut Timersortarfiat, som i øvrigt er en svær kulisse på grund af et elendigt lys - og hvor der ikke rigtig er plads til fotografer, fordi alle tilskuerpladserne er bagved et net bag det ene af målene.

Den mærkelige betegnelse "futsal" har ikke noget at gøre med, at der er specielt meget fut i spillerne. Faktisk er spillet temmelig kedeligt efter min beskedne opfattelse. Navnet er en sammentrækning af det portugisiske navn for indendørs fodbold,"futbol de salão".

Ingen kommentarer: