mandag den 16. oktober 2017

Lystfiskerhistorier

På fiskerimesse i Aalborghallen

Det handler om fisk, fisk og atter fisk.

Hirtshals Havn lokkede med fadøl i styrehuset.
I sidste uge brugte jeg det meste af en arbejdsdag på Danfish, som er en stor fiskerimesse, der bliver holdt i Aalborg Kongres- og Kulturcenter - tidligere kendt som Aalborghallen.

Sådan en messe med 300 udstillere og 14.000 besøgende over tre dage kan umiddelbart virke temmelig afskrækkende og stressende for den udenforstående, men det er faktisk temmelig hyggeligt.

En god handel bliver beseglet med en håndbajer...
Alle har noget at sælge - og sælgere er jo gode til at snakke, så uanset hvor man er, er der altid nogen at snakke med - og som oftest med en god og sjov historie på ærmet.

Egentlig besøgte jeg messen, fordi jeg skulle skrive en historie, men jeg nød opholdet og grebet af stemningen benyttede jeg mig da også af lejligheden til at dele visitkort ud. Så nu bliver det spændende at se, om det kaster noget af sig.

Her er lidt stemningsbilleder...

Fiskenet er et meget dominerende
dekorationselement på en messe for fiskere..

Ingen kommentarer: