tirsdag den 19. september 2017

Efterår i Narsarsuaq

Verdensarv og løvfald i Grønland

Den seneste uges tid har jeg været på en herlig tur til Sydvestgrønland.

Hjemturen over Island var lidt udfordrende på grund af vejret og bød blandt andet på et døgns ophold i skovrige Narsarsuaq. Det var ikke planlagt, men det gjorde nu ikke noget, for netop nu står området ved den gamle base i de smukkeste efterårsfarver - og man skal efter min mening være et skarn, hvis ikke man kan nyde sådan en ekstra dag i smukke omgivelser.

På hotellet var der trangt, for vi var mange, der sad fast i lufthavnen. Jeg måtte nøjes med en opredning sammen med to andre voksne herrer på et værelse. Den slags er jeg ikke så vild med, da jeg helst vil sove alene, men det var nu hyggeligt nok. Et par bajere brød isen - og så blev der ellers snorket i stor stil.

Det blev også til et gensyn med biavleren Ole, der samtidig er leder af byens lille museum. Det har fået en ordentlig overhaling, siden jeg var der sidst for et par år siden - og jeg kan absolut anbefale et besøg, hvis man er på de kanter.

Her er et par fotos fra en fantastisk efterårsdag i verdens smukkeste omgivelser, der i øvrigt netop er optaget på Unescos verdensarv-liste.




Ingen kommentarer: