torsdag den 20. marts 2008

Sparkstøtting-land

















Kiruna er helt tydeligt sparkstøtting-land. Vi ser dem overalt - og der er endda indrettet særlige parkeringsstativer til dem. Vi kørte en tur rundt i byen i formiddags - og specielt interessant var det at se, at mange ældre på indkøbstur brugte sparkstøtting. Men det er jo sådan set også en slags rollator på meder, så hvorfor ikke?
Som det ses af dagens solbillede, har det været klart og skyfrit hele dagen - og rasende koldt. - 15 grader. De lave kuldegrader bliver i øvrigt udnyttet til at udsmykke hele byen med en stribe isskulpturer, som kan anes på det øverste billede.
Vi har også handlet: Flæskesteg til 58 SEK kiloet - og elgkød til 88. Og så videre.
Aftensmaden var en pizza ud af huset - samt verdens største wrap til Dina. Altsammen til 120 SEK. I Norge ville prisen have været mindst det dobbelte.
I morgen går turen videre mod kniv-paradiset Karasuando ved den finske grænse. Og så må vi lige se på humøret, om vi fortsætter direkte hjem langs den finske grænse eller tager en overnatning i Finland.

Ha' det
Jesper

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej,
Jeg faldt over dit indlæg, da jeg ledte efter sparkstøtting. vi kunne ellers godt tænke os at købe sådan et, men ved bare ikke hvor vi kan købe, samt hvormeget de koster.
Med Venlig Hilsen
Ane Lone Bagger
Ilulissat

Jesper Hansen sagde ...

Hej Ane Lone

Send mig din e-mail på djepster@gmail.com - så skal jeg udersøge sagen i næste uge, når jeg kommer hjem fra Finland. De kan købes overalt heroppe i Nordskandinavien - og jeg har faktisk en gang på en konference for ti år siden spist frokost med en sparkstøtting fabrikant.